רוצים לחסוך בהוצאות הרכב? יכול להיות שרכב חשמלי הוא התשובה בשבילכם
בוודאי ידעתם שרכב חשמלי הוא רכב חסכוני בדלק, שיכול לחסוך בעלויות התדלוק, אך מה שרבים אינם יודעים הוא שכשעוברים לרכב חשמלי, החיסכון יכול להיות גדול יותר ממה שצופים; זה לא רק הדלק, מדובר גם עם הוצאות התחזוקה השוטפות. הנה מה שכדאי לדעת לפני שבוחרים רכב ומקבלים את המפתחות
כולם יודעים שלפעמים הבחירה הזולה ביותר היא לא המשתלמת ביותר, וכשזה מגיע לרכבים חשמליים, יותר ויותר צרכנים בארץ ובעולם כבר מבינים – רכב חשמלי יכול להיות הבחירה הטובה ביותר, גם בהיבט הכלכלי.
כשאתם מחפשים רכב חדש, יש סיכוי טוב שחשוב לכם שהוא יהיה חסכוני. אז אולי שמעתם על החיסכון בדלק שאפשר להשיג ברכב חשמלי, אבל האם ידעתם שרכב חשמלי חוסך לכם הרבה כסף גם בעלויות התחזוקה? בעוד שמכונית עם מנוע בעירה פנימי (בנזין) דורשת תחזוקה יקרה ועקבית, עם תקלות רבות ומורכבות, מסתמן שהרכב החשמלי מביא איתו בשורה של חיסכון בהוצאות, מיעוט תקלות ומרווחי זמן ארוכים בין טיפולים שוטפים
מה עם הוצאות התחזוקה של המכונית שלכם?
במכונית חדשה הוצאות התחזוקה קטנות יותר מאשר כשהרכב "מזדקן". זה ברור וידוע, ונכון כנראה לכל המכוניות. אבל במכונית עם מנוע בנזין, אחרי כ-4 שנים (או 80,000 ק"מ, ככלל אצבע) מתעורר בדרך כלל הצורך בטיפולי תחזוקה תכופים יותר, ולפעמים גם מורכבים. היצרן מגדיר את משך הזמן הדרוש בין טיפול לטיפול, וקובע גם אבני דרך לטיפולים לפי מספר הקילומטרים שהרכב עבר.
יותר מזה – במכוניות עם מנוע בנזין יש יותר תקלות לא צפויות. יש פעמים שהן מגיעות במשך הנסיעה, בין הטיפולים, ובפעמים אחרות הן מתגלות בזמן שהרכב עובר בדיקה וטיפול במסגרת התחזוקה השוטפת. בין אם מדובר בנזילה ממערכת המים, מערכת השמן או תקלה אחרת השמורה בלעדית לרכב בנזין – כל טיפול כזה מייקר את עלות התחזוקה של הרכב.
ברכב חשמלי נדרשים פחות טיפולים תקופתיים
נדירים האנשים ששמחים לצאת ל"יום טיפול במוסך" ולעצור את שגרת חייהם. מה גם שבאופן טבעי, כל טיפול מגיע אחריו עם חשבון. אחד ההבדלים העיקריים שיש בין רכב בנזין לבין רכב חשמלי הוא מספר החלקים הנעים, כמו בוכנות או רצועת טיימינג. אבל באופן טבעי, ברכב חשמלי (שאין בו החלקים האלה), הטיפולים הם פחות מסובכים. המנוע לא זקוק למערכת קירור מיוחדת וגם לא לשימון. רוב הטיפולים התקופתיים נעשים במחשב של הרכב.
הטיפולים היקרים ביותר ברכב חשמלי יהיו:
• החלפת פילטר אוויר בתא הנוסעים
• החלפה של נוזל הקירור של הסוללה
• החלפת סוללה: זוהי ההוצאה הגדולה ביותר ברכב חשמלי; כדאי לדעת שבעזרת שיפורים טכנולוגיים, ואפילו רק נהיגה מתונה וטמפרטורה מבוקרת בחנייה – אפשר להאריך גם את החיים שלה, וכך להמשיך את מגמת החיסכון במחיר תחזוקת הרכב